Koncert, Hudba - Nekonečně začínající Zběhlá Samice

Ukaž celý článek.... Skupinu Zběhlá Samice znají hlavně její přátelé a také stálí návštěvníci menších klubů (Styx - bývalý Hrob, Mlejn, Malý sál Paláce Akropolis) a hospody U vystřelenýho oka, kde muzikanti nejen konzumují, ale i hrají. Zdálo by se, že jde o jednu z dalších neznámých začínajících kapel, které se se sezónní pravidelností líhnou z klubového podhoubí. Jenže skupina de jure existuje 12 let, de facto zhruba osm.

Jiří Vanča

16.3-31.3 2000, Čtrnáctka, str.53, číslo 5, ročník 5

Stadion Sokola Stádlec, Stádlec, 24.7.1999

Ukaž celý článek....
V osmnáct hodin a pět minut přivítal pořadatel přítomné diváky a první položku playlistu. Konkrétně pražskou formaci Zběhlá Samice, kterou charakterizuje nejen zvláštní jméno, ale i názvy skladeb (Žíhaný náklaďák, Muka přenošený básně ) či texty (o chlapíkovi, co leze po skále a švindluje s přísavkami).

Jan Šída

12.08.1999, BigBeng!, str.18, číslo 27/28

PŘÍBĚH OD GUMOV0 SKÁLY

Ukaž celý článek....
V minulém čísle jsme přinesli recenzi na koncert pražské Zběhlé Samice s konstatováním, že když 25. prosince loňského roku křtila na Malá scéně Paláce Akropolis své debutové album Gutaperča, muselo se nějakých padesát návštěvníků odporoučet prožít vánoční večer jinam, protože v sále už nebylo místo. Před čtrnácti dny to tak horké nebylo, ovšem výše uvedená skutečnost svědčí o tom, ze Zběhla Samice buduje solidní zázemí.

Jaroslav Špulák

29.4.1999, BigBeng!, str.18, číslo 16

LIVE, ZBĚHLÁ SAMICE

Ukaž celý článek....
Před časem křtila pražská Zběhlá samice na tomtéž místě své debutové album Gutaperča (Uroboros Records) a návštěvníci, kterých přišlo více než se čekalo, museli při padesátihlavém přetlaku zůstat před branami areálu. To byl ovšem křest. Minulou středu se na regulérní koncert kapely už takové množství "hudbylačných" nesešlo.

Jaroslav Špulák

22.4.1999, BigBeng!, str.12, číslo 15

LIVE, ZBĚHLÁ SAMICE

Ukaž celý článek....
Nejen punk, ale ani česká nová vlna ještě není mrtvá. Ano, už před několika lety se nacházela v hlubokém kómatu, ovšem pořád existovalo a existuje pár skupin (kromě "přeživších" veteránů) které ji svým přístupem - možná nevědomky - udržují při životě. Patří mezi ně i pražska Zběhla Samice. V hudbě téhle pětičlenné kapely z dnešního ohledu vlastně o moc nejde.

Petr Korál

únor 1999, Rock&Pop, str.111, číslo 2

HUDBA, nejen do postele

Zběhlá Samice má, jak se dá očekávat již podle názvu velmi zajímavé texty. Je to proste "dobrá prča"- nevím jestli to autor zamýšlel, ale já jsem si to vyložil takhle. Co se týká hudby je to něco mezi Vltavou a Visacím zámkem. Tak a teď jsem vám ty hlavičky pěkně zamotal. Někdy to zabíhá až do funky, ale basa funková příliš není, spíš taková ospalejší. Kytary mají vesměs velmi příjemný zvuk. Celkově pohodka a kdo má rád český rock, přijde si na své. Ale Výběr je Výběr.

Ukaž cely originální článek.... únor 1999, Hustler, str.70, číslo 2

FORUM KRITIKUM

Ukaž celý článek....
     Že na křest pražské Zběhlé samice přišlo o Vánocích relativně dost lidí, chápu. Tahle parta má kuráž i spoustu vnitřní síly, ale především je to typická "domácí" kapela.

Jaroslav Špulák

Ukaž cely originální článek.... 21.1.1999, BigBeng!, str.26, číslo 2

INDEX, Zběhlá Samice

Kapela pokřtila 25. prosince své první CD Gutaperča na malé scéně klubu Akropolis v Praze. Kmotrem byl Martin Pošta (Laura a její tygři). Nálada v totálně vyprodaném klubu byla vynikající. Skupina se omlouvá za podcenění "vánoční" návštěvnosti, tedy zhruba padesáti příznivcům, kteří se do sálku nedostali.

Ukaž cely originální článek.... 14.1.1999, BigBeng, str.9, číslo 1

LIVE Alternativa '98

Začnu Malou Alternativou, dvoudenní 'polosoutěží' většinou (zatím neznámých domácích kapel, tedy 'nadějí české scény'. Měla velice dobrou úroveň, což znamená, že se při ní neobjevil jediný propadák, a kdybych byl dramaturgem rockového klubu, kdykoli s vědomím možného úspěchu angažuji pražské formace Apeiron, Ignis Ardens, Kapitán Kajman, Janota 1935, Zběhlá Samice, Zuzana Dumková a Saguitarius, Vrtule 1 nebo opavskou Luzu.

Z.K. Slabý

Ukaž cely originální článek.... leden 1999, Rock&Pop, str.94, číslo 1

Zběhlá Samice poprvé vrhla

Pražská punkrocková skupina Zběhlá Samice v minulých dnech dokončila ve studiu Benas nahrávání názvu prostého debutového alba pro hudební vydavatelství Uroboros Records, přičemž výsledný zvuk bude mít na svědomí Tomáš Polívka. Disk se do distribuční sítě dostane na podzim letošního roku a fanoušci skupiny by se na něm měli dočkat jak úplných novinek, tak několika "osvědčených klubových hitů" , například Sorry doktore, Je to tak nebo Sloni.

Ukaž cely originální článek.... 3.9.1998, BigBeng!, str.6

FORUM KRITIKUM

Ukaž celý článek....
Skupina se zvláštním jménem a ještě zvláštními texty', tak přesně začínal článek o pražské partičce Zběhlá Samice, vyšlý již před nějakou dobou v Beng!u. Za tu dobu kapela, mimo vítězství v soutěži Rockový šlahoun na pražském Radiu 1, zdokonalila svou autentickou směs punku, `obyčejného big beatu' s množným přívlastkem novovlnným a Jazzu o krůček blíže k dokonalosti.

Tomáš Sedláček

20.2.1997, BigBeng!, str.16

ZBĚLHÁ SAMICE: Bez šoféra

Z.S. je jedním z mnoha souborů, jež by v 80. letech automaticky náležely k tzv. nové vlně. Patří k těm zajímavějším, ačkoliv ani její tvorba není nijak zvlášt přínosná (tohle všechno už tu bylo, třeba v trochu jiné podobě). Vstřebání novovlnného odkažu je patrné z celkové lehké potrhlosti (obsahové a nezřídka též vokální a hudební všežravosti, nebot' na téhle nahrávce můžete zaslechnout punk, tvrdý rock, funky, jazz rock a bůhvíco ještě. Vše v ryze kytarovém podání.

Petr Korál

Ukaž cely originální článek.... červenec 1996, Rock&Pop, str.93

Rock For People Český Brod 29.6.1996

Ukaž celý článek....
...... mimořádným zjevením byla i vcelku neznámá pražská Ulzána, čítající především zpívajícího bubeníka a zvláštní repertoár na pomezí rocku a přijatelného popu bez klišé. Finálová Zběhlá samice jenom po tvrdila rockovou variabilnost a touhu klasický všeobjímající žánr ozvláštnit něčím novým, byť to pravé teprve hledá.

Jaroslav Špulák

11.7.1996, Big Beng!, str.12

Zběhlá Samice (Praha): Bez šoféra

Kapela podivného názvu, zajímavé hudby a zvláštních textů (např. "Vezem se na korbě, momentálně bez šoféra, máme se výborně, v zatáčkách praskaj péra .....") Je dosti těžké charakterizovat tvorbu Zběhlé Samice. Vymyká se totiž vem těm crossoverům, death metalům či hard rockům. Pojem bigbít, který by skupině asi nejvíce slušel, je ale poněkud širších hranic.Nejlepší bude, když si Zběhlou Samici poslechnete z této nahrávky (nebo live provedení) !

Jan Šída

Ukaž cely originální článek.... 27.6.1996, BigBeng!, str.29

Zběhlá Samice: Prsty od asfaltu

Skupina se zvláštním jménem a ještě zvláštnějšími texty,které fungují především ve spojení se zajímavou a šlapací hudbou. Skupina, charakteristická invenční jazzovou rytmikou, nebývale zpěvnými refrény, solidní dávkou rockové razantnosti a patřičným nadhledem. Zkrátka a dobře, pětice mladých muzikantů, říkající si Zběhlá Samice. Aktuální složení jest: Úďa Bureš, kytara, zpěv, Martin Habrcet, kytara, Jirka Bureš, baskytara, Tomáš Tuček (Tůča), zpěv a Jakub Nygrýn, bicí.........

Tomáš Sedláček

Ukaž cely originální článek.... č.14, 21.7.1995, Bang!, str.35

Informace o nás, o Zběhlé Samici, členové a extení spolupracovníci.