FORUM KRITIKUM

Ukaž cely originální článek....
Skupina se zvláštním jménem a ještě zvláštními texty', tak přesně začínal článek o pražské partičce Zběhlá Samice, vyšlý již před nějakou dobou v Beng!u. Za tu dobu kapela, mimo vítězství v soutěži Rockový šlahoun na pražském Radiu 1, zdokonalila svou autentickou směs punku, `obyčejného big beatu' s množným přívlastkem novovlnným a Jazzu o krůček blíže k dokonalosti.Všechny tolik charakteristické přívlastky, možná zdánlivě nesourodé, lezou z jejich současné hudby, zhmotněné v aktuálním demu Bez šoféra, nezadržitelně na povrch. Všechny jsou navíc dle jejich vlastních slov výsledkem přirozeného a plynulého vývoje. Punková razance a rychlost se snoubí s rozevlátým a novovlnně ulítlým halekavým vokálem, nápaditá a zajímavá rytmika s výraznými Jazzovými vlivy občas nutí k Jazzovým výletům i baskytaru (v úrodní Žíhaný náklaďák, nebo Sloni a P.V.C.), které celkovou tvorbou ozvláštňují a posouvají o krůček dále.

Silnou zbraň na srdce posluchačovo skrývá Zběhlá Samice ve svých textech."Mně to trvá vždycky straně dlouho.Když už je písnička dávno hotová, tak mě napadne nějaký, hlavní fráze,a od toho se všechno odvíjí.Chce to svůj čas, "říká téměř výhradní autor Uďa Bureš. Podivné a na hranici obecného vkusu balancující nápady, obraty, které mají sílu tnout do živého, a nepřehlédnutelná poetika, to ve jsou atributy,jež hravě povyšují na obecný průměr rockových textů. Hlavní novinkou kromě zmiňovaného dema Bez šoféra je změna na postu kytaristy. Odešel Martin Habrcet "z rodinných důvodů", aby na malé vísce Jimramov, kdesi na Vysočině, mohl založit čistě rodinný band s názvem Parafin. Byl nahrazen Zajíčkem s křestním jménem Jan, který předtím drhl šestistrunní v prosecké punkové partičce Teta Gréta. A hudební změna? "Je slyšitelná na první poslech. Hábova rytmika je nenahraditelná. Tu sílu v pravý ruce co měl on, nikdo jiný nemá. Habr nasadil tři akordy, jel a sedělo to jako přibytý. Ale byl moc maňánista na to, aby cvičil. Kdyby sám neodešel, nikdy bychom necítily potřebu hledat někoho jiného. Zajíc je proti tomu daleko rozmanitější , pestřejší, je úplně jiný. Dříve jsme mívali tři kytary, hrávala s námi Francouzska Natálie Héry. Teď už tu další nepotřebujeme. Zajíc to všechno zahraje sám.

Demo se natáčelo již v průběhu letošního roku, ale poté zpěvák Tůča odjel do Thajska, " .......kde chytil tyfus a dva měsíce se válel na Bulovce narvanej antibiotikama, s teplotama v rozmezí od 36 do 42 stupňů. Teď už je v podstatě zdráv a je z něj pouze neškodný bacilonosič. Prej tam pozřel nejakýho pavouka, vsadil se nebo co, tak se pak nemůže divit !" Kapela trávila nucené volno dřením stlávajícího repertoáru s novým kytaristou, vypalováním dema na CD pro rádia a chystáním na invaze na letní festivalová a klubová pódia. Skoč zpátky na recenze.

Tomáš Sedláček

20.2.1997, BigBeng!, str.16

Informace o nás, o Zběhlé Samici, členové a extení spolupracovníci.